FAQ

Veel gestelde vragen

 

  • Monteren jullie alleen VELUX dakramen of ook andere merken?

    Wij monteren in principe alleen VELUX dakramen, daar wij van mening zijn dat we maar in 1 ding heel goed kunnen zijn.

  • Monteren jullie VELUX lichtkoepels en lichtstraten voor het platte dak?

    Jazeker dat doen wij.

  • Kunnen jullie ook onze zolder verbouwen?

    Wij doen ook gehele zolderverbouwingen wel altijd in combinatie het plaatsen van een VELUX dakraam, dakkapel serre, dakkapel basis of een dakkapel van Dakkapellen Modulair B.V. dakkapel. Wij kunnen wanden plaatsen, een douche en of toilet plaatsen, stucen tegelen, kortom een gehele zolderverbouwing verzorgen.

  • Plaatsen jullie ook dakkapellen?

    Wij plaatsen VELUX dakkapellen en de dakkapellen van Dakkapel Modulair B.V kijk op www.dakkapellenmodulair.nl voor meer informatie.

  • Kunnen jullie ook de vergunningsaanvraag verzorgen?

    Wij kunnen tegen betaling ook de vergunningsaanvraag verzorgen, wij doen dit niet in eigen beheer maar besteden dit uit.

  • Kunt u een indicatie geven voor de kosten voor de vergunningsaanvraag.

    Dit is afhankelijk van de gemeente waar u woont en de stukken zoals bijvoorbeeld constructie tekeningen ( digitaal ) welke u zelf kan aanleveren. We kunnen vooraf voor u een offerte opvragen.

  • Wanneer kunnen jullie een dakraam of dakkapel plaatsen?

    Helaas is deze vraag niet zo eenvoudig te beantwoorden, wij adviseren hiervoor contact met ons op te nemen dan kunnen wij u de actuele situatie doorgeven. Dit betreft wel altijd een momentopname.

  • Hoe lang is de garantie op de werkzaamheden welke jullie uitvoeren?

    De garantieperiode op de montage is 5 jaar, echter wij staan voor ons werk en mocht het zo zijn dat u na deze periode beroep doet op onze garantie zullen wij dit in alle redelijkheid bekijken en wanneer blijkt dat wij het e.e.a. niet goed hebben uitgevoerd zullen wij ook na 5 jaar dit onder garantie voor u oplossen.

  • Hoe lang is de garantie op de VELUX producten?

    Voor de garantie op de VELUX producten verwijzen u graag naar de website van VELUX Nederland B.V. www.velux.nl/service-en-advies/velux-fabrieksgarantie

  • Gebruiken jullie altijd de VELUX waterkerende manchet?

    Wij gebruiken altijd de waterkerende manchet, met deze geringe investering is uw dakraam beschermd tegen vocht van binnen en  van buiten.

  • Gebruiken jullie altijd een dampremmende folie?

    Wij gebruiken altijd waar nodig een dampremmende folie, deze geringe investering beschermd uw dakconstructie tegen vocht van binnenuit en bovendien heeft u meer zekerheid van een gezond binnenklimaat.

  • Hebben jullie tweedehands VELUX dakramen?

    Nee wij hebben geen tweedehands VELUX dakramen.

  • Kopen jullie ons bestaande VELUX dakraam wanneer we deze bijvoorbeeld vervangen door een groter VELUX dakraam of dakkapel?

    Nee vaak is er bij u op zolder een plaats waar dit dakraam nog goed tot zijn recht komt. Wanneer dit niet het geval is adviseren wij het te koop te zetten op bijvoorbeeld Marktplaats. U zult verbaast zijn wat er voor een tweedehands dakraam wordt betaalt.

  • Kunnen jullie ook onze oude VELUX dakraam vervangen

    Natuurlijk kunnen wij uw oude VELUX dakraam vervangen. Dit kan vaak zonder de afwerking rondom het dakraam te vervangen, dus oude dakraam demonteren en het nieuwe dakraam, incl. gootstuk en waterkende manchet installeren.

  • Kunnen jullie ook een niet VELUX dakraam vervangen door een VELUX dakraam?

    Jazeker dak kunnen wij ook, wanneer u ons de sparingmaat (gat in uw dak aan de binnenzijde gemeten) doorgeeft kunnen wij hier de juiste afmeting afmeting VELUX dakraam voor u bij zoeken. Wel graag een foto meesturen van de binnen en buitenzijde (vanaf straatniveau) van uw dak.

  • Wanneer adviseren jullie kunststof dakramen?

    Wij adviseren zeker VELUX kunststof dakramen wanneer het een zogenaamde natte ruimte betreft zoals een keuken, badkamer of toilet. Een kunststof dakraam hoeft niet geschilderd te worden dus wanneer schilderen niet uw hobby is, is de keuze voor kunststof snel gemaakt. Overigens geeft VELUX aan dat een dakraam tussen de 3 en 5 jaar geschilderd hoort te worden.

  • Hoe lang gaat een dakraam mee?

    Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, dit hangt heel erg af van hoe u het dakraam gaat onderhouden. Een kunststof dakraam behoeft u niet te schilderen een houten dakraam wel. Voor een houten VELUX dakraam geeft VELUX aan tussen de 3 en 5 jaar. In de praktijk is dit erg afhankelijk hoe u met het dakraam omgaat. De ventilatieklep altijd open laten staan is niet verstandig daar dit tot condensatie kan leiden onder de aluminium afdeklijsten van het dakraam wat uiteindelijk bij de benedenhoeken van het dakraam naar binnen kan komen en tot verkleuring van het hout en uiteindelijk tot houtrot kan leiden.

    Ook aan de buitenzijde heeft het dakraam enig onderhoud nodig zou is het verstandig de goten rondom het dakraam schoon te maken zodat het regen en smeltwater van sneeuw goed afgevoerd kan worden.

  • Waar vind ik de codering van mijn dakraam?

    U vindt de codering op de bovenzijde van het draaiende gedeelte en ziet u het makkelijkst wanneer u uw dakraam opent en in horizontale positie plaatst, De codering begint waarschijnlijk met 3 letters gevolgd door een cijfer of cijfers eventueel in combinatie met een letter of letters. Wat makkelijker is is een foto maken van het plaatje en aan ons opsturen dan weten wij exact welk type dakraam u heeft. Deze codering hebben we nodig om bij vervanging van uw VELUX dakraam het juiste nieuwe VELUX dakraam en toebehoren aan te bieden. Ook is deze VELUX codering nodig wanneer u door ons VELUX insectenhorren, buitenzonweringen rolluiken, verduisterende rolgordijn en plissegordijnen elektrisch of handbediend wil laten plaatsen.

  • Wat is het verschil tussen een VELUX tuimel dakraam en een uitzet tuimeldakraam?

    Een tuimel dakraam scharniert in het midden en is het meest bekend in Nederland en een uitzet-tuimel dakraam scharniert aan de bovenzijde. Let op deze is ook nog altijd te tuimelen zodat u het dakraam aan de binnenzijde kunt schoonmaken..

  • Wanneer moet ik kiezen voor een uitzet-tuimeldakraam?

    Wanneer u een flauwe dakhelling heeft is het verstandig te kiezen voor een uitzet-tuimeldakraam daar u minder kans heeft uw hoofd te stoten wanneer u het VELUX dakraam open heeft staan.

    Daar het uitzet-tuimeldakraam aan de bovenzijde scharniert heeft u, wanneer u het dakraam opent, een vrij uitzicht. Bij een geopend VELUX tuimeldakraam kijkt u altijd tegen het dakraam aan.

  • Welke informatie heeft u van mij nodig om voor mij een offerte te maken voor het plaatsen van VELUX dakramen?

    Wanneer u ons een foto stuurt van de binnen en buitenzijde ( vanaf straatniveau is prima ) van uw dak hebben wij een indruk van de dakhelling, dakconstructie en dakbedekking.

    Wanneer u uw keuze heeft gemaakt vernemen wij deze graag.

    Wanneer u de keuze nog niet heeft gemaakt nodigen wij u graag uit in het Daglichtadviescentrum van VELUX Nederland B.V. in de Meern. Hier kunt u met een adviseur uw wensen bespreken en de juiste keuze maken.

  • Komen jullie van tevoren kijken?

    Wij kunnen veel beoordelen vanaf de foto’s van de binnen en buitenzijde welke u heeft gestuurd mochten er onduidelijkheden zijn dan plannen wij een bezoek op locatie in.

    Bij het plaatsen van een VELUX dakkapel of een Dakkapel Modulair plannen wij altijd een bezoek in op locatie om ter plaatse de VELUX dakkapel of Dakkapel Modulair in te  meten.

  • Plaatsen jullie ook VELUX raamdecoratie, zonweringsproducten en insectenhorren.

    Om heel eerlijk te zijn zien wij dit als service werkzaamheden. Ons verdienmodel is het plaatsen van VELUX dakramen en dakkapellen. Daar onze monteurs altijd met zijn tweeën zijn, zijn wij relatief duur. De wachttijd kan behoorlijk oplopen daar wij het inplannen wanneer wij bij u in de buurt zijn en wat tijd over hebben. Het is misschien niet het leukste antwoord maar wel het meest eerlijke. We willen niet een te hoge verwachting wekken.

  • Op mijn dak liggen zonne-panelen is dit een probleem bij het plaatsen of het vervangen van een VELUX dakraam of ramen.

    Zowel bij het vervangen van een dakraam of een nieuw te plaatsen dakraam moeten we rondom het dakraam 1 rij dakpannen kunnen verwijderen.

    Bij het vervangen van dakramen komt het helaas regelmatig voor dat de zonne-panelen te dicht tegen de dakramen zijn geplaatst. Dit betekent dat de zonne-panelen verwijderd moeten worden om het dakraam te kunnen vervangen. In verband met de garantie kunt u dit het beste laten doen door het bedrijf dat de panelen bij u heeft geplaatst. Wij kunnen dit eventueel ook voor u regelen.

  • In de offerte zijn de kosten voor een kraan opgenomen waarom is dat?

    De grotere maten VELUX dakramen en VELUX dakramen gebruiken wij een kraan. Deze dakramen wegen vaak meer dan 70 kg en zijn zelfs met twee man niet naar boven te krijgen zonder de ARBO regels te overtreden.

    Wat belangrijker is, we zijn best een beetje zuinig op 'onze' jongens en willen graag nog lang met ze samen werken en wat we zeker niet willen dat ze in de toekomst problemen krijgen met hun rug.

    Gelukkig zijn wij in het bezit van 2 kranen waardoor we de kosten voor u binnen de perken kunnen houden.

  • Waarom zou ik kiezen voor een elektrisch VELUX dakraam of een dakraam op zonne-energie of VELUX raamdecoratie, zonwering en rolluiken op netstroom of zonne-energie

    De eerste reden die we kunnen bedenken is gewoon omdat het kan .

    De tweede reden is omdat ze buiten bereik zitten en u ze niet met de hand kan bedienen.

    U kunt in combinatie met het VELUX Active pakket zorgen voor een gezond binnenklimaat met de temperatuur, C02 en een luchtvochtigheid sensor regelt u met de app op uw telefoon een gezond binnenklimaat.

  • Mijn dakraam zit buitenbereik is er naast het VELUX dakraam elektrisch te maken een andere manier om het dakraam en of de VELUX raamdecoratie producten te bedienen.

    Jazeker u kunt uw dakraam ook met een stok bedienen, persoonlijk heb ik vooral, wanneer het dakraam erg hoog is geplaatst, best wel moeite meer. Wanneer het gaat om incidenteel gebruik is een bedieningsstok prima gaat het om frequent openen van uw VELUX dakraam adviseren wij u te kiezen voor een elektrisch te bedienen dakraam.

  • Wanneer kies ik voor netstroom of zonne-energie.

    Persoonlijk zou ik kiezen voor zonne-energie, het is in praktijk gebleken dat het zeer betrouwbaar is en er hoeft geen stroomvoorziening aangelegd te worden en draden te worden aangesloten (welke los kunnen laten).

  • Laad de batterij van de dakramen en raamdecoratie, rolluiken en buitenzonweringen ook op wanneer de dakramen op het noorden worden geplaatst of op een bewolkte dag?

    Het antwoord is volmondig ja, geen enkel probleem.

  • Wat doen jullie met de oude VELUX dakramen welke jullie vervangen?

    De oude dakramen gaan terug naar VELUX  en worden gedemonteerd  en weer als grondstof gebruikt. VELUX is de eerste producent welke deze service aanbood, tegenwoordig heeft iedere fabrikant van bouwmaterialen zijn mond vol van circulair bouwen maar VELUX is de eerste en enige fabrikant die dit echt goed geregeld heeft.

    VELUX heeft torenhoge ambities voor wat betreft het duurzaamheid wanneer u hierin bent geïnteresseerd kunt u verder lezen op www.velux.com/what-we-do/sustainability  In het kort is het de ambitie van VELUX om de uitstoot van CO2 in het verleden te compenseren en zo over inmiddels meer dan 80 jarig bestaan CO2 neutraal te worden in 2041.

  • Plaatsen jullie ook de VELUX daglichtspot

    Wij proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen omdat in de meeste gevallen ook een dakraam te plaatsen is welke een veel hogere lichtopbrengst heeft en waar u bovendien mee kunt ventileren. Een ander nadeel is wanneer de daglichtspot in een inpandige badkamer wordt geplaatst dat er condensatie in de buis plaats vindt.

    In een uitbouw heeft het plaatsen van een VELUX daglichtspot echt geen zin daar de in de meeste gevallen al daglicht naar binnenkomt door de pui lijkt de daglichtspot een flauw brandend spotje wat niet doet wat u graag had gewild namelijk het daglicht verder de kamer in. Wij adviseren u hier echt een VELUX lichtkoepel of lichtstraat te plaatsen.

  • Plaatsen jullie ook VELUX lichtkoepels in betonnen daken.

    Dat doen wij zeker, u moet er wel rekening mee houden dat hier heel wat bij komt kijken. Afhankelijk van het soort beton dak dat u heeft zal er eerst een constructeur naar moeten kijken, dit is uw eerste kostenpost. Stel dat het allemaal kan dan is het zagen in beton ook een kostbare zaak. Hierna zijn de kosten gelijk aan het plaatsen van een lichtkoepel in een houten dakconstructie.

  • Geven jullie ook garantie op het inwerken van de lichtkoepel op de bestaande dakbedekking?

    De garantie hangt af van de leeftijd van uw huidige dakbedekking, de garantie periode hangt af van het oordeel van onze dakdekker. Soms is zijn advies om de gehele dakbedekking te vernieuwen en indien nodig het dak te isoleren.

  • Nemen jullie het afval mee retour?

    Wij nemen al het afval mee retour en scheiden dit bij ons op het bedrijf in karton, hout, metaal, puin en restafval. De oude dakramen gaan terug naar VELUX waar de onderdelen een tweede leven krijgen. Wanneer wij bij vertrekken leveren wij het e.e.a. bezemschoon op.

  • Kan ik eventuele meubels e.d. laten staan?

    De werkplek, de vloer waar het VELUX dakraam of dakkapel of Dakkapel Modulair wordt geplaatst moet vrij zijn. Wanneer u iets laat staan adviseren wij om dit af te dekken. Helaas is niet te voorkomen dat er bij het zagen van de sparing e.d stof vrijkomt.

  • Zijn jullie verzekerd tegen eventuele schades die jullie veroorzaken?

    Wij proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen maar wanneer wij schade veroorzaken zijn wij uiteraard goed verzekerd.

  • Beschermen jullie de vloer e.d.

    Wij beschermen de werkplek (de plaats op de vloer waar de dakramen worden gemonteerd) en indien nodig de ‘weg’  (trappen gang e.d.) er naar toe.

  • Hoe bepalen jullie de plaats waar het VELUX dakraam, dakkapel Dakkapel Modulair wordt geplaatst.

    We laten dit het liefst zoveel mogelijk aan u over, wij adviseren vaak de klant om met bijvoorbeeld schilderstape de afmeting van het dakraam of dakkapel op het dakvlak te plakken zo krijgt u een goede indruk. Natuurlijk zullen we u hierbij adviseren en de technische mogelijkheden bekijken.

  • Wanneer jullie een kraan gebruiken moeten we hier dan een vergunning voor aanvragen?

    Van tevoren beoordelen wij of er een vergunning nodig is, wanneer dit het geval is zullen wij deze aanvragen. De  kosten hiervoor rekeningen we aan u door.

  • Bij ons voor de deur is het betaald parkeren zijn die voor jullie rekening?

    De kosten voor parkeren rekenen wij aan u door.

  • Hebben jullie een showroom?

    Wij hebben geen showroom,  wij maken graag met u een afspraak in het Daglichtadviescentrum van VELUX Nederland B.V. in de Meern. Hier kunnen wij de vele mogelijkheden laten zien en aan de hand van uw wensen de juiste oplossing kiezen. Hier kunt u ook zien wat wij kunnen daar wij al meerdere malen het Daglichtadviescentrum hebben verbouwd.

    Natuurlijk bent u ook van harte welkom bij ons in Breukelen, om een aanvraag of een offerte door te spreken Wanneer u een Dakkapel Modulair wil laten plaatsen laten wij u graag de fabriek zien zodat u een goede indruk krijgt wat u bij ons koopt.

  • Wat is een Dakkapel Modulair?

    Dakkapel Modulair B.V. is een samenwerking tussen Verhoef Dakramen en Dakvensteratwork. Samen met VELUX Nederland B.V. hebben wij een lijn dakkapellen ontwikkelt De Dakkapel Modulair Traditioneel, Basis en Serre. ( meer informatie vindt u op www.dakkapellenmodulair.nl ) Deze lijn dakkapellen gaan voor wat betreft maatvoering en mogelijkheden verder daar waar VELUX ophoudt. Wij hebben ( bijna ) voor iedere afmeting of dakhelling een maatwerk oplossing.

  • Zijn de dakkapellen van Dakkapellen Modulair B.V. vergunningsvrij?

    De dakkapellen van Dakkapel Modulair B.V. zijn, behalve de Dakkapel Modulair Traditioneel , net als de VELUX dakkapellen vergunningsvrij te plaatsen.

  • Hoe lang bestaan jullie al?

    Wij bestaand vanaf 2003, en hiervoor waren wij werkzaam bij VELUX Nederland B.V. In management en technische functies.

  • Hoe groot moet mijn dakraam zijn?

    VELUX adviseert 20% van het totale vloeroppervlak de betreffende kamer. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl/binnenklimaat

  • Hoe zit het met de ventilatie en mijn VELUX dakraam.
  • Welke kleur heeft mijn VELUX dakraam aan de buitenzijde?

    De buitenzijde van uw dak, de aluminium afdeklijsten, hebben de kleur NCS S 7500-N ( vergelijkbaar met RAL kleur 7043 ) Overigens zijn de afdeklijsten ook in titanium zink, koper of gespoten in een RAL kleur verkrijgbaar.

  • Welke kleur heeft de binnenzijde van mijn VELUX dakraam.

    Een VELUX dakraam is aan de binnenzijde 3 x afgelakt met een acryl-lak kleeur NCS S 0500-N ( vergelijkbaar met RAL 9003 )

    Een blank afgelakt is in drie lagen afgelakt met transparante acryl lak op waterbasis.

  • Welke type beglazing moet ik kiezen in mijn woning.

    Hier is geen eenvoudig antwoord op te geven, wanneer we kijken naar de huidige ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid zou ik bijna zeggen,  kies in ieder geval altijd voor triple beglazing zeker wanneer u een redelijk nieuwe woning heeft. Wanneer u een oudere woning heeft en bent u van plan de komende jaren uw woning stap voor stap te verduurzamen kies dan ook voor triple beglazing. Meer informatie vindt u op www.velux.nl/producten/beglazing

  • Zijn er ook geluidisolerende dakramen?

    Deze zijn er zeker meer informatie vindt u op www.velux.nl/producten/beglazing

  • Heeft VELUX ook dakramen met zelfreinigende beglazing?

    Jazeker kijk voor meer informatie op www.velux.nl/producten/beglazing

  • Werken jullie ook voor bouwbedrijven woningbouw verenigingen, VVE’s of institutionele beleggers?

    In principe is onze organisatie gericht op het werken voor particulieren. Dit betekent niet dat wij niet voor bouwbedrijven, woningbouw verenigingen, VVE’s of institutionele beleggers willen werken, wanneer wij goede afspraken over onder andere betalingen kunnen maken.

  • Waarom zouden wij jullie de opdracht geven?

    Eigenlijk weet u dat op het moment dat wij uw opdracht hebben uitgevoerd, wij doen dit al vanaf 2003 en wanneer wij er niets van zouden kunnen hadden we het niet zo lang volgehouden. Gaat er bij ons nooit iets verkeerd? Natuurlijk wel, maar we proberen altijd alles naar tevredenheid op te lossen. Lukt dit altijd, we durven rustig te zeggen dat dit altijd lukt.

  • Zijn jullie de goedkoopste?

    Helaas wij zijn niet de goedkoopste maar wel 1 van de beste, misschien zijn we zelfs de beste 😊. We zijn niet voor niets in 2020 VELUX montagepartner van het jaar geworden.

  • Waarom zou ik voor een VELUX dakraam moeten kiezen en niet voor een ander merk?

    VELUX bestaat inmiddels meer dan 80 jaar en produceert en vermarkt  daglichtproducten voor het schuine en het platte dak over de gehele wereld en is hierbij veruit de marktleider. Ieder ander merk dakraam kijkt naar VELUX en kopieert soms schaamteloos haar producten Dit en het feit dat VELUX meer dan 80 jaar bestaat zegt genoeg denken wij. Wij voelen ons in ieder geval thuis bij VELUX.

  • Hoe meet ik mijn dakhelling?

    VELUX heeft hiervoor een handige app welke u op uw smartphone kan installeren, de VELUX roofpitch.

  • Monteren jullie de VELUX dakramen van buitenaf?

    Het inbouw principe van VELUX is er opgericht dat alles van binnenuit te monteren is. Wel zo veilig toch.

  • Hoe bouwen jullie een VELUX dakraam in boven een trapgat of hoog in het dak?

    In een trapgat bouwen wij een vlonder waar vanaf gewerkt kan worden, wanneer het dakraam hoog in het dak geplaatst gebruiken wij een kamersteiger.

  • In welke regio werken jullie?

    Wij werken landelijk van Den Haag tot Arnhem en van Maastricht tot Delfzijl.

  • Werken jullie op uurbasis of een vastgesteld tarief.

    Wij werken met een vastgesteld tarief zodat het voor u duidelijk is welke prijs u gaat betalen.

  • Ik heb zelf de dakramen aangekocht willen jullie deze voor ons monteren?

    Ja hoor dat doen wij zeker, echter we willen tevoren wel exact de specificatie weten van wat u heeft gekocht. Wij monteren bijvoorbeeld niet (zelfs al zou u het willen😊 ) zonder waterkerende manchet.

  • Ik heb op marktplaats een tweede hands VELUX dakraam en gootstuk gekocht monteren jullie deze ook?

    Helaas dit doen wij niet omdat in de praktijk is gebleken dat deze niet compleet zijn of in slechte staat.

  • Hebben jullie kleurstalen van de VELUX raamdecoratie?

    Nee die hebben wij niet maar deze kunt u bestellen bij VELUX 030-6629629.

  • Zijn er kosten bij het maken van een afspraak op locatie?

    In principe rekenen wij geen kosten voor het maken van een afspraak op locatie. Echter wanneer wij het niet nodig vinden, daar wij het e.e.a. hebben kunnen beoordelen van foto’s maken wij geen afspraak op locatie tenzij daar een andere reden voor is.

  • Kan ik zelf een VELUX dakraam monteren?

    Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden, in de praktijk blijkt dat wij bijna in iedere situatie de dakconstructie moeten aanpassen en dit vraagt wel kennis en kunde. Wanneer wij iemand aannemen die het vak moet leren duurt het ongeveer 3 a 4 jaar dat deze persoon een volwaardig Dakvensteratwork vakman is.

  • Hoeveel ervaring hebben jullie?

    Wij bestaan vanaf 2003 en voor deze tijd hebben wij, de 3 aandeelhouders gewerkt bij VELUX Nederland in management, marketing en technische functies. Onze monteurs zijn met name in de praktijd geschoold deze praktijkopleiding duurt 3 tot 4 jaar en wanneer ze er niet uitkomen kunnen ze altijd terecht bij Jeroen of Mevlut beiden hebben meer dan 20 jaar ervaring met het inbouwen van VELUX dakramen en zelfs bij VELUX zijn er geen mensen met zoveel ervaring. Beide heren worden ook wel Dr. Daylight 😊  genoemd.

  • Hoe lang duurt het tot ik een offerte heb?

    Dit kan vaak heel snel binnen enkele dagen wanneer wij voldoende informatie van u hebben zoals foto’s van de binnen en buitenzijde ( vanaf straatniveau ) van uw dak en weten welk type VELUX dakraam of dakkapel of Dakkapel Modulair u wil laten plaatsen.

  • Hoe lang duurt het voor dat jullie een bezoek in kunnen plannen bij mij thuis om mij te adviseren of het e.e.a. in te meten.

    Afhankelijk van uw flexibiliteit kan dat vaak binnen 2 weken.

  • Hoe lang duurt het dat ik bericht krijg wanneer jullie mijn opdracht gaan uitvoeren nadat ik jullie opdracht heb gegeven?

    Ons streven is u binnen 2 weken de datum door te geven wanneer wij uw opdracht komen uitvoeren. Vergeleken met het voor traject lijkt dit wellicht wat lang echter het plannen doen wij zeer zorgvuldig en vaak is het best puzzelen om voor onze monteurs een goede invulling van de dag te maken. Dit heeft te maken met de veelzijdigheid van onze opdrachten. Het ophangen van een gordijntje of een dakraam vervangen kost minder tijd dan het monteren van een dakkapel en dit moet allemaal gecombineerd worden. In de Covid periode komt of kwam hier nog een belangrijke parameter bij de levertijd van de VELUX producten.

  • Hoe kan ik betalen?

    Nadat wij uw opdracht hebben uitgevoerd kunt u pinnen of contant betalen bij onze monteurs.

    Wanneer u niet contant wil betalen of wel pinnen kunt u in het bijzijn van onze monteurs het verschuldigde bedrag over maken.

    Bij opdrachten met een  bedrag hoger dan € 5000,– vragen wij een aanbetaling van 20%

  • Ik betaal vanuit een bouwdepot hoe werkt dit bij jullie?

    Wij sturen u voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden een factuur zodat deze tijdig betaalt kan worden.

  • Mijn knieschot zit wel erg hoog kan ik mijn VELUX dakraam of dakkapel of Modulaire Dakkapel lager laten plaatsen dan het ( dragende) knieschot?

    In principe kan dit we zullen dan wel de dakconstructie extra moeten aanpassen om de krachten welke op het knieschot rusten op te vangen.

  • Zoeken jullie nog personeel?

    Wanneer je zin hebt bij ons te komen werken bel even dan maken we een afspraak of kijk op onze vacaturepagina, wij zijn altijd op zoek naar goede mensen.

  • Zijn jullie aangesloten bij een branche vereniging?

    Ja wij zijn aangesloten bij de VLOK, kijk op www.vlok.nl wat de VLOK voor u kan betekenen.

  • Waar kunnen we terecht wanneer er een geschil is waar we samen niet uitkomen?